Az olasz meló


A világ IndyCar rajongói lassan már joggal tarthatnának igényt az ingyen mozzarellára és Pasta alla Normára, miután a különböző közösségi oldalakon akkora reklámot csinálnak Olaszországnak, amekkorát ritkán látni. Persze meg is van rá az okuk, hiszen egyre több dolog derül ki a jövő év szeptemberében esedékes, állítólagos mugelloi hétvége kapcsán, azonban egy kiszivárgott információ tíz újabb kérdést szül, melyek révén a szokásosnál is nagyobb érzékenységre kapcsoltak a konspiratív hajlamú emberek belső radarjai.

Lássuk miről is van szó. Néhány nappal ezelőtt bombaként robbant a hír, miszerint az IndyCar a jövő évi naptárban szeptember idején éktelenkedő lyukat egy európai, azon belül is olaszországi versennyel akarja betömni, s már meg is kezdték a puhatolózást a mugelloi létesítmény körül, sőt, egyesek már egy kőgazdag – és minden bizonnyal hatalmas IC fan – üzletemberrel kötött szponzori megállapodásról is suttogtak. A kezdeti izgalmakat követően a legtöbben csak legyintettek egyet, mondván reklámfogás, meg különben is, ki az az idióta, aki egy Európában alig ismert, de legalábbis meglehetősen hibásan kommunikált, anyagi gondokkal küszködő szériát hozna az öreg kontinensre, ráadásul alig két héttel a monzai Forma-1-es nagydíj után. El is sikkadt volna a dolog, ha nem jöttek volna újabb és újabb hírcafatok az elkövetkező napokban, okosan elcsepegtetve, mintha valakik szándékosan azt akarnák, hogy a gondosan adagolt információkkal tulajdonképpen fokozatosan elbizonytalanítsák a nagyérdeműt (okos marketing stratégia: mesterségesen generált feszültséggel érik el, hogy beszéljenek a szériáról, piros pont!). Vagy talán igazából nem is a 2013-as olaszországi IndyCar verseny a fő attrakció, az akörül zajló ködösítéssel valójában valami teljesen mást akarnak elfedni?

Na de ne szaladjunk ennyire előre. Szóval ott tartunk, hogy van esély egy olasz futamra jövőre. Ha a Ferrari Forma-1-es csapat úgy dönt, hogy jövőre is tesztelni akarnak a mugelloi aszfaltcsíkon, akkor az IC projektnek nagy valószínűséggel lőttek azon a pályán, de ez még nem jelenti azt, hogy magának az országnak is.  Szóba került egy esetleges verseny is Nápoly utcáin, melyet azonban többen kifogásolnak, mint támogatnak – köztük számos IndyCar rajongóval, akiknek már a hócipőjük is tele van a rengeteg utcai pályával -, de ez még így, ebben a formában sem jelent semmi konkrétumot.



Egy biztos, Randy Bernard a rengeteg találgatásra, mintegy pontot tévő szándékkal – végeredményként azonban újabb kérőjeleket kreálva –,a minap elismerte, hogy valóban zajlanak a tárgyalások a mugello-i pálya illetékeseivel valamint a lehetséges promóterekkel.  Azt viszont nem tette hozzá, hogy 2013-ról van-e szó, és elhangzott-e még más is a nagy – hogy szép magyar szóval éljek – míting  folyamán.

Én jelenleg, itt és most, úgy látom, nincs reális esély arra, hogy már az elkövetkezendő szezonban Európába látogasson a mezőny, habár abban sem lehetek teljesen biztos, hogy Randy őszinte volt amikor azt mondta, a dolog még nagyon a kezdeti fázisában tart. Túl sok a fehér folt ebben a történetben, ezért mást nem tehetek, mint hogy beállok én is a sorba és konspirálok egyet. Csak mert.

Akkor tehát, Indy-konteó 1.0: Randy volt tárgyalni és igazat is mondott. Lesz verseny Olaszországban, mégpedig tényleg Mugello-ban, azonban nem jövőre, hanem 2014-ben. A megbeszélések pedig nem kizárólag erről a projektről szóltak, hanem egy hasonlóan nagy durranásról, mégpedig egy jövő évi új belépőről,  aki a Lotus örökébe fog lépni – na nem szerencsétlenkedés tekintetében, hanem mint az IndyCar sorozat harmadik motorszállítója. Igen, jól gondolod, a FIAT-ra célzok, akiknek érkezését hónapokkal ezelőtt oly’ sokat  pedzegették, sőt Randy Bernard már évekkel ezelőtt tárgyalásokat folytatott a céggel, azonban történt ez, történt az, a FIAT-kérdés pedig a feledés homályába veszett. Egészen mostanáig.

Indy-konteó 2.0: Ez a legrózsaszínebb szemüvegen át szemlélt elmélet. Csoda történik és már 2013-ban lesz verseny Mugello-ban. Áldását adja a Ferrari, lemondanak a tesztelésről, mivel nem tehetnek mást, hiszen magasabb körökből kapják majd a parancsot, nevezetesen az anyacégtől, akiknek érdekük lesz, hogy igenis jelen legyen az IndyCar az olasz piacon, és bekerüljön a köztudatba (lásd. Indy-konteó 1.0-s pont).



Indy-konteó 3.0: Nem történik itten kérem szépen lófasz semmi sem. Lesz egy öthetes szünet a jövő évi naptárban, ami alatt mindenki kipiheni magát, oszt’ csókolom.

588.jpg

Mindenesetre kíváncsian várom a híreket, mert az teljesen biztos, hogy nagyot fogunk nézni, a felkorbácsolt érzelmek miatt a sokk már akkor is garantált, ha se verseny nem lesz, se új motorszállító. Egyet viszont mindenképpen meg kell jegyezni, méghozzá azt, hogy az IndyCar az utóbbi időben látványos módon igyekszik megcélozni az olasz piacot, elég ha csak az Alex Zanardi esetleges jövő évi Indy 500 részvételével kapcsolatos hírekre, vagy éppen a Coloni istálló állítólagos érkezésére gondolunk Luca Filippivel és Giorgio Pantanóval a fedélzetén.

Valami készülődik, s csak remélni tudom, hogy nem bukás lesz a vége. Az olaszországi IndyCar futam ugyanis több szempontból is felérhet egy orosz rulettel, a legnagyobb fenyegető árnyék pedig Bernie cirkusza, pontosabban annak porondmestere.  Azonban még így is van remény arra, hogy népes nézőközönség előtt száguldozhassanak Darioék, mégpedig, ha az olaszok leggyengébb pontját, a nagy nemzeti öntudatukat veszik célba. Gondoljunk csak azokra a Forma-1-es futamokra, amelyeken mindkét Ferrari autó kiesik. Mit tesznek az olasz szurkolók? Számukra abban a pillanatban, hogy a második piros versenygép is búcsúzik a további küzdelmektől véget is ér a verseny és a legtöbben hazaindulnak/kikapcsolják a tévét/rádiót stb. Mert a Ferrari szent. Erre a hatalmas respektre pedig ügyesen apellálhatnának a FIAT-nál, még ha nem is Ferrari motorokkal szállnának be az IndyCar-ba (ez itt, ebben a formában abszolút részletkérdés), akkor is simán és teljes joggal, afféle vizuális csodafegyverként bevetve a híres logót, nyomathatnák a reklámokat, melyeknek következtében az ágaskodó ló látványától extázisba kerülő helyi autósport rajongók repesve látogatnának ki a verseny helyszínére.

Tehát a siker kulcsa: IndyCar a mugelloi aszfaltcsíkon + FIAT, mint motorszállító  + 100%-ban olasz csapat, olasz versenyzőkkel.

És még a Dallaráról egy szót sem ejtettem.

Bankot első körben nem robbantana a széria, de azt hiszem szégyenkezésre sem lenne ok.

Egyet viszont remélek; ha a verseny megvalósul, annak időpontja nem fog egybeesni semmiféle olasz borfesztivállal.



Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy