Marco Andretti indul a pole-ból (+a büntetések miatt módosult rajtrács)

Az idei szezonját egy korábbi interjújában nemes egyszerűséggel „rémálomként” definiáló Marco Andretti szerezte meg a pole-t helyi idő szerint tegnap délután Fontanán.
Az Andretti Autosport huszonöt éves versenyzőjének az iowai második helyét leszámítva a legjobb eredménye 2012-ben egy nyolcadik pozíció Mid-Ohion, a többi versenyen a top 10-ben sem tudott végezni. Szegény gyerektől ráadásul a rossz nyelvek – és a nem is annyira rossz nyelvek – szerint pont hőn szeretett apucija vette el karrierjének harmadik győzelmét, amikor – állítólag – arra utasította tulajdon fiacskáját, hogy ugyan legyen már olyan kedves és engedje nyerni csapattársát, Ryan Hunter-Reay-t, hiszen ő azért csak a bajnoki címért megy, ami, valljuk be, Marcotól idén olyan távol áll, mint Makó Jeruzsálemtől. A verseny utáni dobogón, valamint a nyilatkozatok alatt is lehetett látni, hogy Andretti 3.0 enyhén szólva sem boldog, kábé, olyan fancsali képet vágott, mint aki épp akkor evett meg egy kiló citromot. Teszem hozzá, teljesen érthető módon, hiszen csapatérdek ide, csapatérdek oda, de ha az embernek annyi szívás és sikertelenség után végre kinéz egy nagy eredmény, s ekkor a tulajdon apja rászól a fülére, hogy engedje el a másikat, nos, nem valami felemelő érzés, pláne, ha tudja, hogy valószínűleg ilyen lehetősége idén már nem lesz. Esetleg a szezonzárón, ahol azonban nagy valószínűség szerint, adott esetben, ismét kapni fogja az atyai/főnöki utasítást, hogy segítse a bajnoki címhez Ryan Hunter-Reay-t, hiszen ezt kívánja a csapatérdek.
Egyszer szívesen megnézném, hogy „kis Andretti” mit nyújtana egy olyan csapatnál, amely nem a családi vállalkozás része, mert véleményem szerint sok problémájának pontosan ez a kötelék a forrása.
Tehát akkor a MAVTV 500 pole-jában az a Marco Andretti található, aki ennek ellenére sem lehet felhőtlenül boldog, hiszen a., oválon lényegében hót hulla mindegy, hogy az ember honnan indul, tehát a pole nem a siker garanciája, b., bármikor számíthat a fentebb említett atyai hangra a fülén. Marconak 216.069 mp/h-s (347.73 km/h) átlagsebességgel sikerült a leggyorsabbnak lennie a kvalifikáción, ezzel tízezer dollárt zsebelt be.
Második helyen a szabadedzést is megnyerő Ryan Briscoe végzett a Team Penske alakulatától 216.058 mp/h-val (347.71 km/h), míg a harmadik helyre a bajnokság sokak szemében legnagyobb esélyese, Will Power repítette 215.940 mp/h-val (347.52 km/h) 12-es rajtszámú Penske-jét. Az első háromban uralkodó Chevrolet hegemóniát Josef Newgarden törte meg, aki 215.919 mp/h-val (347.49 km/h) biztosította be a negyedik helyet a Sarah Fisher Hartman Racing versenygépének, míg az ötödik helyen 215.391 mp/h-val (346.64 km/h) a Chip Ganassi Racing képviseltette magát Scott Dixon révén. A bajnokság másik legnagyobb esélyese, Ryan Hunter-Reay-t – aki egyébként a hírek szerint újabb két évre aláírt az Andretti Autosporthoz – 212.773 mph-s (342,42 km/h) sebességével a tizenhetedikként rangsorolták az időmérő végén.
Külön említést érdemel a Dragon Racing-es Katherine Legge, aki élete mindössze hatodik – ebből négyet idén teljesített – oválpályás megmérettetésén a tizennegyedik helyre kvalifikálta magát és autóját 213.308 mp/h-s (343.29 km/h) átlagsebességével. Ugyanakkor az idén harmadik Indianapolis 500 győzelmét megszerző Dario Franchitti csak a tizenkilencedik pozíciót csípte meg a Chip Ganassi Racing 10-es számú járgányában, 211.999 mp/h-s (341.18 km/h) tempójával.
A kvalifikáción nem vett részt a HVM Racinges Simona de Silvestro, akinek autójában a Lotus motor a szabadedzésen mondta fel a szolgálatot, valamint Justin Wilson, akinek a gyakorlás során összetört autóját a Dale Coyne Racing gárdájának nem sikerült idejében kvalifikációképes állapotba hozni.
MAVTV 500 kvalaifikáció, végeredmény:
Helyezés | Versenyző | Motor | Átlagsebesség (mp/h) | Különbség (mp/h) |
1 | Marco Andretti | Chevrolet | 216,069 | |
2 | Ryan Briscoe | Chevrolet | 216,058 | 0,0032 |
3 | Will Power | Chevrolet | 215,94 | 0,0396 |
4 | Josef Newgarden | Honda | 215,919 | 0,0463 |
5 | Scott Dixon | Honda | 215,391 | 0,2098 |
6 | Alex Tagliani | Honda | 215,226 | 0,261 |
7 | Tony Kanaan | Chevrolet | 214,877 | 0,3696 |
8 | JR Hildebrand | Chevrolet | 214,749 | 0,4094 |
9 | Ed Carpenter | Chevrolet | 214,684 | 0,4298 |
10 | Helio Castroneves | Chevrolet | 214,409 | 0,516 |
11 | Graham Rahal | Honda | 214,015 | 0,6396 |
12 | James Hinchcliffe | Chevrolet | 213,726 | 0,7305 |
13 | Rubens Barrichello | Chevrolet | 213,527 | 0,7934 |
14 | Katherine Legge | Chevrolet | 213,308 | 0,8625 |
15 | Simon Pagenaud | Honda | 213,282 | 0,8709 |
16 | Takuma Sato | Honda | 213,222 | 0,8899 |
17 | Ryan Hunter-Reay | Chevrolet | 212,773 | 1,0323 |
18 | Oriol Servia | Chevrolet | 212,533 | 1,1086 |
19 | Dario Franchitti | Honda | 211,999 | 1,2792 |
20 | Charlie Kimball | Honda | 211,531 | 1,4296 |
21 | Sebastian Saavedra | Chevrolet | 210,619 | 1,7244 |
22 | EJ Viso | Chevrolet | 210,134 | 1,8821 |
23 | Wade Cunningham | Honda | 209,526 | 2,081 |
24 | James Jakes | Honda | 208,056 | 2,5665 |
Büntetéseket figyelembe véve, a végleges rajtsorrend:
Rajthely | Versenyző | Motor |
1 | Marco Andretti | Chevrolet |
2 | Ryan Briscoe | Chevrolet |
3 | Tony Kanaan | Chevrolet |
4 | JR Hildebrand | Chevrolet |
5 | Ed Carpenter | Chevrolet |
6 | Rubens Barrichello | Chevrolet |
7 | Katherine Legge | Chevrolet |
8 | Oriol Servia | Chevrolet |
9 | Dario Franchitti | Honda |
10 | Sebastian Saavedra | Chevrolet |
11 | EJ Viso | Chevrolet |
12 | James Jakes | Honda |
13 | Will Power | Chevrolet |
14 | Josef Newgarden | Honda |
15 | Scott Dixon | Honda |
16 | Alex Tagliani | Honda |
17 | Helio Castroneves | Chevrolet |
18 | Graham Rahal | Honda |
19 | James Hinchcliffe | Chevrolet |
20 | Simon Pagenaud | Honda |
21 | Takuma Sato | Honda |
22 | Ryan Hunter-Reay | Chevrolet |
23 | Charlie Kimball | Honda |
24 | Wade Cunningham | Honda |
25 | Justin Wilson | Honda |
26 | Simona de Silvestro | Lotus |

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough