Marco Andretti indul a pole-ból (+a büntetések miatt módosult rajtrács)

Az idei szezonját egy korábbi interjújában nemes egyszerűséggel „rémálomként” definiáló Marco Andretti szerezte meg a pole-t helyi idő szerint tegnap délután Fontanán.

Az Andretti Autosport huszonöt éves versenyzőjének az iowai második helyét leszámítva a legjobb eredménye  2012-ben egy nyolcadik pozíció Mid-Ohion, a többi versenyen a top 10-ben sem tudott végezni. Szegény gyerektől ráadásul a rossz nyelvek – és a nem is annyira rossz nyelvek – szerint pont hőn szeretett apucija vette el karrierjének harmadik győzelmét, amikor – állítólag – arra utasította tulajdon fiacskáját, hogy ugyan legyen már olyan kedves és engedje nyerni csapattársát, Ryan Hunter-Reay-t, hiszen ő azért csak a bajnoki címért megy, ami, valljuk be, Marcotól idén olyan távol áll, mint Makó Jeruzsálemtől. A verseny utáni dobogón, valamint a nyilatkozatok alatt is lehetett látni, hogy Andretti 3.0 enyhén szólva sem boldog, kábé, olyan fancsali képet vágott, mint aki épp akkor evett meg egy kiló citromot. Teszem hozzá, teljesen érthető módon, hiszen csapatérdek ide, csapatérdek oda, de ha az embernek annyi szívás és sikertelenség után végre kinéz egy nagy eredmény, s ekkor a tulajdon apja rászól a fülére, hogy engedje el a másikat, nos, nem valami felemelő érzés, pláne, ha tudja, hogy valószínűleg ilyen lehetősége idén már nem lesz. Esetleg a szezonzárón, ahol azonban nagy valószínűség szerint, adott esetben, ismét kapni fogja az atyai/főnöki utasítást, hogy segítse a bajnoki címhez Ryan Hunter-Reay-t, hiszen ezt kívánja a csapatérdek.

Egyszer szívesen megnézném, hogy „kis Andretti” mit nyújtana egy olyan csapatnál, amely nem a családi vállalkozás része, mert véleményem szerint sok problémájának pontosan ez a kötelék a forrása.

aeaf.JPG

Tehát akkor a MAVTV 500 pole-jában az a Marco Andretti található, aki ennek ellenére sem lehet felhőtlenül boldog, hiszen a., oválon lényegében hót hulla mindegy, hogy az ember honnan indul, tehát a pole nem a siker garanciája, b., bármikor számíthat a fentebb említett atyai hangra a fülén. Marconak 216.069 mp/h-s  (347.73 km/h) átlagsebességgel sikerült a leggyorsabbnak lennie a kvalifikáción, ezzel tízezer dollárt zsebelt be.

Második helyen a szabadedzést is megnyerő Ryan Briscoe végzett a Team Penske alakulatától 216.058 mp/h-val (347.71 km/h), míg a harmadik helyre a bajnokság sokak szemében legnagyobb esélyese, Will Power repítette 215.940 mp/h-val (347.52 km/h) 12-es rajtszámú Penske-jét. Az első háromban uralkodó Chevrolet hegemóniát  Josef Newgarden törte meg, aki 215.919 mp/h-val (347.49 km/h) biztosította be a negyedik helyet a Sarah Fisher Hartman Racing versenygépének, míg az ötödik helyen 215.391 mp/h-val (346.64 km/h) a Chip Ganassi Racing képviseltette magát Scott Dixon révén. A bajnokság másik legnagyobb esélyese, Ryan Hunter-Reay-t – aki egyébként a hírek szerint újabb két évre aláírt az Andretti Autosporthoz – 212.773 mph-s (342,42 km/h) sebességével a tizenhetedikként rangsorolták az időmérő végén.

Külön említést érdemel a Dragon Racing-es Katherine Legge, aki élete mindössze hatodik – ebből négyet idén teljesített – oválpályás megmérettetésén a tizennegyedik helyre kvalifikálta magát és autóját 213.308 mp/h-s  (343.29 km/h) átlagsebességével. Ugyanakkor az idén harmadik Indianapolis 500 győzelmét megszerző Dario Franchitti csak a tizenkilencedik pozíciót csípte meg a Chip Ganassi Racing 10-es számú járgányában, 211.999 mp/h-s (341.18 km/h) tempójával.

A kvalifikáción nem vett részt a HVM Racinges Simona de Silvestro, akinek autójában a Lotus motor a szabadedzésen mondta fel a szolgálatot, valamint Justin Wilson, akinek a gyakorlás során összetört autóját a Dale Coyne Racing gárdájának nem sikerült idejében kvalifikációképes állapotba hozni.

 

MAVTV 500 kvalaifikáció, végeredmény:

Helyezés Versenyző Motor Átlagsebesség (mp/h)  Különbség (mp/h)
1 Marco Andretti Chevrolet 216,069
2 Ryan Briscoe Chevrolet 216,058 0,0032
3 Will Power Chevrolet 215,94 0,0396
4 Josef Newgarden Honda 215,919 0,0463
5 Scott Dixon Honda 215,391 0,2098
6 Alex Tagliani Honda 215,226 0,261
7 Tony Kanaan Chevrolet 214,877 0,3696
8 JR Hildebrand Chevrolet 214,749 0,4094
9 Ed Carpenter Chevrolet 214,684 0,4298
10 Helio Castroneves Chevrolet 214,409 0,516
11 Graham Rahal Honda 214,015 0,6396
12 James Hinchcliffe Chevrolet 213,726 0,7305
13 Rubens Barrichello Chevrolet 213,527 0,7934
14 Katherine Legge Chevrolet 213,308 0,8625
15 Simon Pagenaud Honda 213,282 0,8709
16 Takuma Sato Honda 213,222 0,8899
17 Ryan Hunter-Reay Chevrolet 212,773 1,0323
18 Oriol Servia Chevrolet 212,533 1,1086
19 Dario Franchitti Honda 211,999 1,2792
20 Charlie Kimball Honda 211,531 1,4296
21 Sebastian Saavedra Chevrolet 210,619 1,7244
22 EJ Viso Chevrolet 210,134 1,8821
23 Wade Cunningham Honda 209,526 2,081
24 James Jakes Honda 208,056 2,5665

Büntetéseket figyelembe véve, a végleges rajtsorrend:

Rajthely Versenyző Motor
1 Marco Andretti Chevrolet
2 Ryan Briscoe Chevrolet
3 Tony Kanaan Chevrolet
4 JR Hildebrand Chevrolet
5 Ed Carpenter Chevrolet
6 Rubens Barrichello Chevrolet
7 Katherine Legge Chevrolet
8 Oriol Servia Chevrolet
9 Dario Franchitti Honda
10 Sebastian Saavedra Chevrolet
11 EJ Viso Chevrolet
12 James Jakes Honda
13 Will Power Chevrolet
14 Josef Newgarden Honda
15 Scott Dixon Honda
16 Alex Tagliani Honda
17 Helio Castroneves Chevrolet
18 Graham Rahal Honda
19 James Hinchcliffe Chevrolet
20 Simon Pagenaud Honda
21 Takuma Sato Honda
22 Ryan Hunter-Reay Chevrolet
23 Charlie Kimball Honda
24 Wade Cunningham Honda
25 Justin Wilson Honda
26 Simona de Silvestro Lotus

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy