Marco Andretti indul a pole-ból (+a büntetések miatt módosult rajtrács)


Az idei szezonját egy korábbi interjújában nemes egyszerűséggel „rémálomként” definiáló Marco Andretti szerezte meg a pole-t helyi idő szerint tegnap délután Fontanán.

Az Andretti Autosport huszonöt éves versenyzőjének az iowai második helyét leszámítva a legjobb eredménye  2012-ben egy nyolcadik pozíció Mid-Ohion, a többi versenyen a top 10-ben sem tudott végezni. Szegény gyerektől ráadásul a rossz nyelvek – és a nem is annyira rossz nyelvek – szerint pont hőn szeretett apucija vette el karrierjének harmadik győzelmét, amikor – állítólag – arra utasította tulajdon fiacskáját, hogy ugyan legyen már olyan kedves és engedje nyerni csapattársát, Ryan Hunter-Reay-t, hiszen ő azért csak a bajnoki címért megy, ami, valljuk be, Marcotól idén olyan távol áll, mint Makó Jeruzsálemtől. A verseny utáni dobogón, valamint a nyilatkozatok alatt is lehetett látni, hogy Andretti 3.0 enyhén szólva sem boldog, kábé, olyan fancsali képet vágott, mint aki épp akkor evett meg egy kiló citromot. Teszem hozzá, teljesen érthető módon, hiszen csapatérdek ide, csapatérdek oda, de ha az embernek annyi szívás és sikertelenség után végre kinéz egy nagy eredmény, s ekkor a tulajdon apja rászól a fülére, hogy engedje el a másikat, nos, nem valami felemelő érzés, pláne, ha tudja, hogy valószínűleg ilyen lehetősége idén már nem lesz. Esetleg a szezonzárón, ahol azonban nagy valószínűség szerint, adott esetben, ismét kapni fogja az atyai/főnöki utasítást, hogy segítse a bajnoki címhez Ryan Hunter-Reay-t, hiszen ezt kívánja a csapatérdek.

Egyszer szívesen megnézném, hogy „kis Andretti” mit nyújtana egy olyan csapatnál, amely nem a családi vállalkozás része, mert véleményem szerint sok problémájának pontosan ez a kötelék a forrása.

aeaf.JPG

Tehát akkor a MAVTV 500 pole-jában az a Marco Andretti található, aki ennek ellenére sem lehet felhőtlenül boldog, hiszen a., oválon lényegében hót hulla mindegy, hogy az ember honnan indul, tehát a pole nem a siker garanciája, b., bármikor számíthat a fentebb említett atyai hangra a fülén. Marconak 216.069 mp/h-s  (347.73 km/h) átlagsebességgel sikerült a leggyorsabbnak lennie a kvalifikáción, ezzel tízezer dollárt zsebelt be.



Második helyen a szabadedzést is megnyerő Ryan Briscoe végzett a Team Penske alakulatától 216.058 mp/h-val (347.71 km/h), míg a harmadik helyre a bajnokság sokak szemében legnagyobb esélyese, Will Power repítette 215.940 mp/h-val (347.52 km/h) 12-es rajtszámú Penske-jét. Az első háromban uralkodó Chevrolet hegemóniát  Josef Newgarden törte meg, aki 215.919 mp/h-val (347.49 km/h) biztosította be a negyedik helyet a Sarah Fisher Hartman Racing versenygépének, míg az ötödik helyen 215.391 mp/h-val (346.64 km/h) a Chip Ganassi Racing képviseltette magát Scott Dixon révén. A bajnokság másik legnagyobb esélyese, Ryan Hunter-Reay-t – aki egyébként a hírek szerint újabb két évre aláírt az Andretti Autosporthoz – 212.773 mph-s (342,42 km/h) sebességével a tizenhetedikként rangsorolták az időmérő végén.

Külön említést érdemel a Dragon Racing-es Katherine Legge, aki élete mindössze hatodik – ebből négyet idén teljesített – oválpályás megmérettetésén a tizennegyedik helyre kvalifikálta magát és autóját 213.308 mp/h-s  (343.29 km/h) átlagsebességével. Ugyanakkor az idén harmadik Indianapolis 500 győzelmét megszerző Dario Franchitti csak a tizenkilencedik pozíciót csípte meg a Chip Ganassi Racing 10-es számú járgányában, 211.999 mp/h-s (341.18 km/h) tempójával.

A kvalifikáción nem vett részt a HVM Racinges Simona de Silvestro, akinek autójában a Lotus motor a szabadedzésen mondta fel a szolgálatot, valamint Justin Wilson, akinek a gyakorlás során összetört autóját a Dale Coyne Racing gárdájának nem sikerült idejében kvalifikációképes állapotba hozni.

 

MAVTV 500 kvalaifikáció, végeredmény:

HelyezésVersenyzőMotorÁtlagsebesség (mp/h) Különbség (mp/h)
1Marco AndrettiChevrolet216,069
2Ryan BriscoeChevrolet216,0580,0032
3Will PowerChevrolet215,940,0396
4Josef NewgardenHonda215,9190,0463
5Scott DixonHonda215,3910,2098
6Alex TaglianiHonda215,2260,261
7Tony KanaanChevrolet214,8770,3696
8JR HildebrandChevrolet214,7490,4094
9Ed CarpenterChevrolet214,6840,4298
10Helio CastronevesChevrolet214,4090,516
11Graham RahalHonda214,0150,6396
12James HinchcliffeChevrolet213,7260,7305
13Rubens BarrichelloChevrolet213,5270,7934
14Katherine LeggeChevrolet213,3080,8625
15Simon PagenaudHonda213,2820,8709
16Takuma SatoHonda213,2220,8899
17Ryan Hunter-ReayChevrolet212,7731,0323
18Oriol ServiaChevrolet212,5331,1086
19Dario FranchittiHonda211,9991,2792
20Charlie KimballHonda211,5311,4296
21Sebastian SaavedraChevrolet210,6191,7244
22EJ VisoChevrolet210,1341,8821
23Wade CunninghamHonda209,5262,081
24James JakesHonda208,0562,5665

Büntetéseket figyelembe véve, a végleges rajtsorrend:

RajthelyVersenyzőMotor
1Marco AndrettiChevrolet
2Ryan BriscoeChevrolet
3Tony KanaanChevrolet
4JR HildebrandChevrolet
5Ed CarpenterChevrolet
6Rubens BarrichelloChevrolet
7Katherine LeggeChevrolet
8Oriol ServiaChevrolet
9Dario FranchittiHonda
10Sebastian SaavedraChevrolet
11EJ VisoChevrolet
12James JakesHonda
13Will PowerChevrolet
14Josef NewgardenHonda
15Scott DixonHonda
16Alex TaglianiHonda
17Helio CastronevesChevrolet
18Graham RahalHonda
19James HinchcliffeChevrolet
20Simon PagenaudHonda
21Takuma SatoHonda
22Ryan Hunter-ReayChevrolet
23Charlie KimballHonda
24Wade CunninghamHonda
25Justin WilsonHonda
26Simona de SilvestroLotus


Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy