Briscoe nyerte a szezon utolsó edzését
Úgy tűnik a Team Penske kettes számú ausztrálja nagyon szeretne jövőre is a szerződést magának, hiszen elképesztő idővel repítette versenygépét a tabella élére, helyi idő szerint ma délelőtt.
Ryan Briscoe közel két mérföld per órával túlszárnyalta a szerdai fontanai teszt legnagyobb átlagsebességét, s 217.517 mp/h-val (350.06 km/h) magabiztosan nyerte az idei IndyCar szezon utolsó szabadedzését a fontanai Auto Club Speedwayen. Második helyen a joggal oválmenőnek nevezett, saját csapatával rajtoló Ed Carpenter végzett 216.971 mp/h-val (349.18 km/h ), míg a harmadik a négyszeres bajnok, Chip Ganassi szívének egyik kis mazsolája, azaz Dario Franchitti lett 216.545 mp/h-s (348.5 km/h) sebességével.
A kilencven perces gyakorlásra szinte már perzselő forróságban, 33-35 Celsius fokban került sor, s az időjárási előrejelzések szerint ennél csak melegebb lesz a kvalifikáció idejére, a holnapi napról nem is beszélve, bár a hőmérséklet a verseny folyamán várhatóan fokozatosan csökkenni fog a késő délutáni/esti időpont miatt, s ez további fejtörésre fogja késztetni a csapatokat a stratégia terén.
Az edzés alatt azonban nem csak az időjárás okozott forró pillanatokat a cockpitben már-már szublimáló versenyzők számára. Két alkalommal kellett belengetni a sárga zászlót, először szerencsétlen Simona de Silvestro (hú, de szépen alliterál!) autójában a Lotus motor füstölt el, majd Justin Wilson kötött a fallal az ajánlottnál szorosabb köteléket, minek következtében a 18-as számot viselő Dale Coyne Racing autó bal oldala elég rondán megrongálódott. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az erőteljes ütközés során csak anyagi kár keletkezett, a langaléta angolnak néhány kisebb sebet leszámítva a lábán, a haja szála sem görbült. Wilson az esetet követően elmondta, hogy új gumikon volt kint, s a második körében valami miatt az autó elvesztette a tapadást. Az idei texasi győztes érthető módon baromi csalódott, nagyon sajnálja a történteket, mert úgy érzi, hogy ezzel jelentősen visszavetette a csapat eddigi munkáját. Remélhetőleg a történet vége happy end lesz, és kvalifikációképes állapotba tudják hozni munkaeszközét, bár én kétlem, pláne, hogy oválon majdhogynem semmit nem ér a rajtpozíció, úgyhogy nagy veszteség sem érné a csapatot, ha ki kellene hagyniuk az időmérőt.
A bajnokság legnagyobb favoritja, Will Power 216.443 mp/h-s (348.33 km/h) átlagsebességével a negyedik helyről várhatja a kvalifikációt, míg Helio Castroneves 216.335 mp/h-val (348.16 km/h) az ötödik helyen zárt. Castroneves – aki egyébként matematikailag még mindig esélyes a bajnoki címre – a sajtóval közös ebéden viccesen „megfenyegette” tulajdon csapattársát, mikor azt találta mondani: „Még mindig reménykedem abban, hogy Will kihagyja a futamot, úgyhogy jól nézze meg, mit eszik ma!” Bár csak ártatlan poén, de nagy valószínűséggel Power messze el fogja kerülni a hétvége folyamán a gombás rizottót. Biztos, ami biztos.
A versenyre egyébként – eddig a pillanatig – tizennégyen fognak tízhelyes rajtbüntetést kapni soron kívüli motorcsere miatt, név szerint: Helio Castroneves, Will Power, Ryan Hunter-Reay, Scott Dixon, Wade Cunningham, Takuma Sato, Justin Wilson, Graham Rahal, Josef Newgarden, Simona de Silvestro, Charlie Kimball, Simon Pagenaud, James Hinchcliffe és Alex Tagliani. De valószínűleg ez a lista még bővülni fog.
A kvalifikáció magyar idő szerint ma este 23:15-kor veszi kezdetét, nyomon követhető a racecontrol.indycar.com-on.
MAVTV500 szabadedzés, végeredmény:
Helyezés | Versenyző | Motor | Különbség (mp/h) | Legjobb kör (mp/h) | Körök száma |
1 | Ryan Briscoe | Chevrolet | 0 | 217,517 | 11 |
2 | Ed Carpenter | Chevrolet | 0,0834 | 216,971 | 21 |
3 | Dario Franchitti | Honda | 0,1487 | 216,545 | 9 |
4 | Will Power | Chevrolet | 0,1643 | 216,443 | 11 |
5 | Helio Castroneves | Chevrolet | 0,1779 | 216,355 | 13 |
6 | Scott Dixon | Honda | 0,2 | 216,211 | 9 |
7 | Tony Kanaan | Chevrolet | 0,2476 | 215,902 | 37 |
8 | Marco Andretti | Chevrolet | 0,3617 | 215,166 | 33 |
9 | JR Hildebrand | Chevrolet | 0,4283 | 214,739 | 23 |
10 | Graham Rahal | Honda | 0,7616 | 212,625 | 16 |
11 | Katherine Legge | Chevrolet | 0,7922 | 212,433 | 36 |
12 | James Hinchcliffe | Chevrolet | 0,8218 | 212,248 | 28 |
13 | Justin Wilson | Honda | 0,8846 | 211,856 | 12 |
14 | Rubens Barrichello | Chevrolet | 0,8941 | 211,796 | 27 |
15 | Charlie Kimball | Honda | 0,964 | 211,362 | 20 |
16 | Ryan Hunter-Reay | Chevrolet | 0,9782 | 211,274 | 19 |
17 | Takuma Sato | Honda | 1,0323 | 210,939 | 19 |
18 | Simon Pagenaud | Honda | 1,1552 | 210,182 | 30 |
19 | EJ Viso | Chevrolet | 1,1822 | 210,017 | 14 |
20 | Sebastian Saavedra | Chevrolet | 1,2571 | 209,559 | 20 |
21 | Oriol Servia | Chevrolet | 1,2579 | 209,554 | 27 |
22 | James Jakes | Honda | 1,3335 | 209,094 | 26 |
23 | Wade Cunningham | Honda | 1,4833 | 208,188 | 28 |
24 | Josef Newgarden | Honda | 1,8264 | 206,143 | 3 |
25 | Alex Tagliani | Honda | 2,1889 | 204,026 | 15 |
26 | Simona de Silvestro | Lotus | 3,6706 | 195,804 | 9 |
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough