Will Power indul a pole-ból Baltimore-ban

Nem indult eseménytelenül a Grand Prix of Baltimore kvalifikációja, miután az első csoport küzdelmei alatt Graham Rahal autójával ráfutott a már sokat emlegetett sikánra és a falnak csapódott. Azonnal belengették a zöld zászlót, ami érvényben is maradt az időmérő első szakaszának teljes hosszában.

Szerencsére a Chip Ganassi Racing fiatal versenyzője nem sérült meg a balesetben, ugyanakkor óhatatlanul is elgondolkodtató, hogy vajon mennyire is szolgálja a biztonságot ez a lassító, miután nem ez volt az első eset a mai napon, hogy komolyabb incidens kiváltó okává vált; a reggeli edzésen JR Hildebrand törte össze az autóját, de több pilóta is hajmeresztő pillanatokat élt át a Pratt Streeten.

A történtek miatt fordulhatott elő, hogy meglepő nevek is továbbjutottak a kvalifikáció legjobb tizenkét versenyzője közé,  mint például Ed Carpenter, vagy éppen Bruno Junqueira  (esetében az SFHR-re mondjuk már rá is fért egy kis szerencse).  Tony Kanaan,  Scott Dixon, Mike Conway és Charlie Kimball örülhetett még annak, hogy részesei lettek a következő körnek, nem így Ryan Hunter-Reay, Alex Tagliani, Rubens Barrichello, Takuma Sato, Simona de Silvestro és persze Graham Rahal, akik viszont búcsúztak a nap további részétől.

Következhetett a második csoport. Innen nem meglepő módon Will Power jutott tovább elsőként, majd őt követte Sebastien Bourdais, Dario Franchitti, Justin Wilson, James Hinchcliffe és Simon Pagenaud, akinek szintén meggyűlt a baja a sikánnal, emiatt, bár tovább jutott a következő körbe, nem tudott értékelhető időt futni a sérült felfüggesztése miatt.

Könnyes búcsút vehettünk viszont Ryan Briscoe-tól, Helio Castronevestől, Oriol Serviától, Marco Andrettitől, James Jakestől, EJ Visotól, valamint JR Hildebrandtól.

sa.jpg

A kvalifikáció második körére kialakult tehát a legjobb tizenkét versenyzőt tartalmazó névsor, folytatódhatott a móka és a kacagás, vagyis csak folytatódhatott volna, ugyanis a biztonság nevében odabiggyesztett sikán tovább folytatta vadászatát, mostani áldozatai pedig nem mások voltak, mint Justin Wilson, aki emiatt a biztos Fast Six, azaz harmadik körös kvalifikációs szereplésének mondhatott búcsút, valamint Ed Carpenter, aki elég tisztességesen felemelkedett az aszfaltról, azonban az ő autója megúszta károsodás nélkül.

A pole pozícióért való csata megvívásának jogát Mike Conway, Scott Dixon, James Hinchcliffe, Dario Franchitti, Sebastien Bourdais és Will Power szerezte meg. Nem is ért senkit meglepetés, amikor a Team Penske két ausztrálja közül a furcsábbik tekintetű, aki egyébként az utcai pályák specialistájának is tekinthető,  bizonyult a sorsdöntő harmadik körben is a legjobbnak, és 1:17:9750-es idejével elhódította a rajtelsőséget. Mellőle Mike Conway indulhat, pontosabban indulhatna, de nem fog, mert rendkívüli motorcsere miatt tíz hellyel hátrébb zavarják a rajtrácson. Szerencsétlen angolnak a leintést követően a fél mezőnyhöz hasonlóan meggyűlt a baja a sikánnal, látszólag komoly sérüléseket összeszedve az autóján. A harmadik helyen Scott Dixon végzett, a negyedik pozíciót  Sebastien Bourdais kaparintotta meg, mögöttük az ötödik-hatodik helyen pedig Dario Franchitti és James Hinchcliffe  található, de Conway büntetésével ők is előre fognak jönni egy helyet holnap.

d.JPG

A kedélyek persze nem csitulnak, többek között Graham Rahal is aggodalmát fejezte ki sikán-kérdésben, miután nem csak személyesen tapasztalta meg annak hátulütőjét, hanem látta is kívülállóként többek között csóri Conway esését is. A Ganassi amerikai pilótája elmondta, hogy a kutya ott van elásva, amikor valaki nekihajt a lassítónak, akkor az megdobja az autót és egyenesen a vasúti sineken landol, ahonnan tovább pattan egyenesen a fal irányába. Dario Franchitti is megoldást sürget, szerinte még mindig túl nagy a sebesség azon a részen, ez okozta, hogy kapásból négy csapatnak kell elszámolnia komoly amortizációs költségekkel.

Érdekes kérdés ez, ha nincs sikán, akkor ott vannak a vasúti sínek, szóval sehogy sem pálya. Egy baltimore-i lakos ecsetelte tegnap twitteren, hogy simán át lehetett volna variálni a pálya azon részét, egy másik útszakasz beiktatásával. Remélhetőleg jövőre így lesz, már ha lesz 2013-ban baltimore-i futam egyáltalán. Na de ne szaladjunk ennyire előre, inkább várjuk meg a fejleményeket a mostani égető kérdésekkel kapcsolatban.

Grand Prix of Baltimore – rajtsorrend

Versenyző Csapat Idő Különbség Forduló
1.  Will Power                   Team Penske 1:17.9750 Fast 6
 2.  Mike Conway *             AJ Foyt Racing 1:18.5509 + 0.5759 Fast 6
 3.  Scott Dixon           Chip Ganassi Racing 1:18.6017 + 0.6267 Fast 6
 4.  Sebastien Bourdais    Dragon Racing 1:18.8500 + 0.8750 Fast 6
 5.  Dario Franchitti      Chip Ganassi Racing 1:18.9398 + 0.9648 Fast 6
 6.  James Hinchcliffe     Andretti Autosport 1:19.3101 + 1.3351 Fast 6
 7.  Charlie Kimball * Chip Ganassi Racing 1:19.3347 Legjobb 12
 8.  Tony Kanaan       KV Racing 1:19.6788 Legjobb 12
 9.  Justin Wilson        Dale Coyne Racing 1:20.3559 Fast 6
10.  Bruno Junqueira*   SFHR 1:20.3826 Legjobb 12
11.  Ed Carpenter         Ed Carpenter Racing 1:20.4968 Legjobb 12
12.  Simon Pagenaud     Schmidt Hamilton  Nincs mért köre Legjobb 12
13.  Ryan Hunter-Reay      Andretti Autosport 1:21.7113 1-es csoport
14.  Ryan Briscoe          Team Penske 1:18.8872 2-es csoport
15.  Alex Tagliani         Barracuda Racing 1:22.2657 1-es csoport
16.  Helio Castroneves     Team Penske 1:18.9533 2-es csoport
17.  Rubens Barrichello    KV Racing 1:22.7851 1-es csoport
18.  Oriol Servia          Panther/DRR  1:19.3365 2-es csoport
19.  Takuma Sato* RLL Racing 1:24.5395 1-es csoport
20.  Marco Andretti        Andretti Autosport 1:19.4192 2-es csoport
21.  Simona de Silvestro*  HVM Racing 1:27.2226 1-es csoport
22.  James Jakes           Dale Coyne Racing 1:19.5496 2-es csoport
23.  Graham Rahal          Chip Ganassi Racing Nincs mért köre 1-es csoport
24.  EJ Viso             KV Racing 1:19.8631 2-es csoport
25.  JR Hildebrand        Panther Racing Nincs mért köre 2-es csoport
*tízhelyes büntetést kapnak motorcsere miatt

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy