Will Power indul a pole-ból Baltimore-ban
Nem indult eseménytelenül a Grand Prix of Baltimore kvalifikációja, miután az első csoport küzdelmei alatt Graham Rahal autójával ráfutott a már sokat emlegetett sikánra és a falnak csapódott. Azonnal belengették a zöld zászlót, ami érvényben is maradt az időmérő első szakaszának teljes hosszában.
Szerencsére a Chip Ganassi Racing fiatal versenyzője nem sérült meg a balesetben, ugyanakkor óhatatlanul is elgondolkodtató, hogy vajon mennyire is szolgálja a biztonságot ez a lassító, miután nem ez volt az első eset a mai napon, hogy komolyabb incidens kiváltó okává vált; a reggeli edzésen JR Hildebrand törte össze az autóját, de több pilóta is hajmeresztő pillanatokat élt át a Pratt Streeten.
A történtek miatt fordulhatott elő, hogy meglepő nevek is továbbjutottak a kvalifikáció legjobb tizenkét versenyzője közé, mint például Ed Carpenter, vagy éppen Bruno Junqueira (esetében az SFHR-re mondjuk már rá is fért egy kis szerencse). Tony Kanaan, Scott Dixon, Mike Conway és Charlie Kimball örülhetett még annak, hogy részesei lettek a következő körnek, nem így Ryan Hunter-Reay, Alex Tagliani, Rubens Barrichello, Takuma Sato, Simona de Silvestro és persze Graham Rahal, akik viszont búcsúztak a nap további részétől.
Következhetett a második csoport. Innen nem meglepő módon Will Power jutott tovább elsőként, majd őt követte Sebastien Bourdais, Dario Franchitti, Justin Wilson, James Hinchcliffe és Simon Pagenaud, akinek szintén meggyűlt a baja a sikánnal, emiatt, bár tovább jutott a következő körbe, nem tudott értékelhető időt futni a sérült felfüggesztése miatt.
Könnyes búcsút vehettünk viszont Ryan Briscoe-tól, Helio Castronevestől, Oriol Serviától, Marco Andrettitől, James Jakestől, EJ Visotól, valamint JR Hildebrandtól.
A kvalifikáció második körére kialakult tehát a legjobb tizenkét versenyzőt tartalmazó névsor, folytatódhatott a móka és a kacagás, vagyis csak folytatódhatott volna, ugyanis a biztonság nevében odabiggyesztett sikán tovább folytatta vadászatát, mostani áldozatai pedig nem mások voltak, mint Justin Wilson, aki emiatt a biztos Fast Six, azaz harmadik körös kvalifikációs szereplésének mondhatott búcsút, valamint Ed Carpenter, aki elég tisztességesen felemelkedett az aszfaltról, azonban az ő autója megúszta károsodás nélkül.
A pole pozícióért való csata megvívásának jogát Mike Conway, Scott Dixon, James Hinchcliffe, Dario Franchitti, Sebastien Bourdais és Will Power szerezte meg. Nem is ért senkit meglepetés, amikor a Team Penske két ausztrálja közül a furcsábbik tekintetű, aki egyébként az utcai pályák specialistájának is tekinthető, bizonyult a sorsdöntő harmadik körben is a legjobbnak, és 1:17:9750-es idejével elhódította a rajtelsőséget. Mellőle Mike Conway indulhat, pontosabban indulhatna, de nem fog, mert rendkívüli motorcsere miatt tíz hellyel hátrébb zavarják a rajtrácson. Szerencsétlen angolnak a leintést követően a fél mezőnyhöz hasonlóan meggyűlt a baja a sikánnal, látszólag komoly sérüléseket összeszedve az autóján. A harmadik helyen Scott Dixon végzett, a negyedik pozíciót Sebastien Bourdais kaparintotta meg, mögöttük az ötödik-hatodik helyen pedig Dario Franchitti és James Hinchcliffe található, de Conway büntetésével ők is előre fognak jönni egy helyet holnap.
A kedélyek persze nem csitulnak, többek között Graham Rahal is aggodalmát fejezte ki sikán-kérdésben, miután nem csak személyesen tapasztalta meg annak hátulütőjét, hanem látta is kívülállóként többek között csóri Conway esését is. A Ganassi amerikai pilótája elmondta, hogy a kutya ott van elásva, amikor valaki nekihajt a lassítónak, akkor az megdobja az autót és egyenesen a vasúti sineken landol, ahonnan tovább pattan egyenesen a fal irányába. Dario Franchitti is megoldást sürget, szerinte még mindig túl nagy a sebesség azon a részen, ez okozta, hogy kapásból négy csapatnak kell elszámolnia komoly amortizációs költségekkel.
Érdekes kérdés ez, ha nincs sikán, akkor ott vannak a vasúti sínek, szóval sehogy sem pálya. Egy baltimore-i lakos ecsetelte tegnap twitteren, hogy simán át lehetett volna variálni a pálya azon részét, egy másik útszakasz beiktatásával. Remélhetőleg jövőre így lesz, már ha lesz 2013-ban baltimore-i futam egyáltalán. Na de ne szaladjunk ennyire előre, inkább várjuk meg a fejleményeket a mostani égető kérdésekkel kapcsolatban.
Grand Prix of Baltimore – rajtsorrend
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Forduló |
1. Will Power | Team Penske | 1:17.9750 | Fast 6 | |
2. Mike Conway * | AJ Foyt Racing | 1:18.5509 | + 0.5759 | Fast 6 |
3. Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 1:18.6017 | + 0.6267 | Fast 6 |
4. Sebastien Bourdais | Dragon Racing | 1:18.8500 | + 0.8750 | Fast 6 |
5. Dario Franchitti | Chip Ganassi Racing | 1:18.9398 | + 0.9648 | Fast 6 |
6. James Hinchcliffe | Andretti Autosport | 1:19.3101 | + 1.3351 | Fast 6 |
7. Charlie Kimball * | Chip Ganassi Racing | 1:19.3347 | Legjobb 12 | |
8. Tony Kanaan | KV Racing | 1:19.6788 | Legjobb 12 | |
9. Justin Wilson | Dale Coyne Racing | 1:20.3559 | Fast 6 | |
10. Bruno Junqueira* | SFHR | 1:20.3826 | Legjobb 12 | |
11. Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | 1:20.4968 | Legjobb 12 | |
12. Simon Pagenaud | Schmidt Hamilton | Nincs mért köre | Legjobb 12 | |
13. Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 1:21.7113 | 1-es csoport | |
14. Ryan Briscoe | Team Penske | 1:18.8872 | 2-es csoport | |
15. Alex Tagliani | Barracuda Racing | 1:22.2657 | 1-es csoport | |
16. Helio Castroneves | Team Penske | 1:18.9533 | 2-es csoport | |
17. Rubens Barrichello | KV Racing | 1:22.7851 | 1-es csoport | |
18. Oriol Servia | Panther/DRR | 1:19.3365 | 2-es csoport | |
19. Takuma Sato* | RLL Racing | 1:24.5395 | 1-es csoport | |
20. Marco Andretti | Andretti Autosport | 1:19.4192 | 2-es csoport | |
21. Simona de Silvestro* | HVM Racing | 1:27.2226 | 1-es csoport | |
22. James Jakes | Dale Coyne Racing | 1:19.5496 | 2-es csoport | |
23. Graham Rahal | Chip Ganassi Racing | Nincs mért köre | 1-es csoport | |
24. EJ Viso | KV Racing | 1:19.8631 | 2-es csoport | |
25. JR Hildebrand | Panther Racing | Nincs mért köre | 2-es csoport | |
*tízhelyes büntetést kapnak motorcsere miatt |
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough