Will Power indul a pole-ból Baltimore-ban

Nem indult eseménytelenül a Grand Prix of Baltimore kvalifikációja, miután az első csoport küzdelmei alatt Graham Rahal autójával ráfutott a már sokat emlegetett sikánra és a falnak csapódott. Azonnal belengették a zöld zászlót, ami érvényben is maradt az időmérő első szakaszának teljes hosszában.



hirdetés


Szerencsére a Chip Ganassi Racing fiatal versenyzője nem sérült meg a balesetben, ugyanakkor óhatatlanul is elgondolkodtató, hogy vajon mennyire is szolgálja a biztonságot ez a lassító, miután nem ez volt az első eset a mai napon, hogy komolyabb incidens kiváltó okává vált; a reggeli edzésen JR Hildebrand törte össze az autóját, de több pilóta is hajmeresztő pillanatokat élt át a Pratt Streeten.

A történtek miatt fordulhatott elő, hogy meglepő nevek is továbbjutottak a kvalifikáció legjobb tizenkét versenyzője közé,  mint például Ed Carpenter, vagy éppen Bruno Junqueira  (esetében az SFHR-re mondjuk már rá is fért egy kis szerencse).  Tony Kanaan,  Scott Dixon, Mike Conway és Charlie Kimball örülhetett még annak, hogy részesei lettek a következő körnek, nem így Ryan Hunter-Reay, Alex Tagliani, Rubens Barrichello, Takuma Sato, Simona de Silvestro és persze Graham Rahal, akik viszont búcsúztak a nap további részétől.

Következhetett a második csoport. Innen nem meglepő módon Will Power jutott tovább elsőként, majd őt követte Sebastien Bourdais, Dario Franchitti, Justin Wilson, James Hinchcliffe és Simon Pagenaud, akinek szintén meggyűlt a baja a sikánnal, emiatt, bár tovább jutott a következő körbe, nem tudott értékelhető időt futni a sérült felfüggesztése miatt.

Könnyes búcsút vehettünk viszont Ryan Briscoe-tól, Helio Castronevestől, Oriol Serviától, Marco Andrettitől, James Jakestől, EJ Visotól, valamint JR Hildebrandtól.

sa.jpg

A kvalifikáció második körére kialakult tehát a legjobb tizenkét versenyzőt tartalmazó névsor, folytatódhatott a móka és a kacagás, vagyis csak folytatódhatott volna, ugyanis a biztonság nevében odabiggyesztett sikán tovább folytatta vadászatát, mostani áldozatai pedig nem mások voltak, mint Justin Wilson, aki emiatt a biztos Fast Six, azaz harmadik körös kvalifikációs szereplésének mondhatott búcsút, valamint Ed Carpenter, aki elég tisztességesen felemelkedett az aszfaltról, azonban az ő autója megúszta károsodás nélkül.

A pole pozícióért való csata megvívásának jogát Mike Conway, Scott Dixon, James Hinchcliffe, Dario Franchitti, Sebastien Bourdais és Will Power szerezte meg. Nem is ért senkit meglepetés, amikor a Team Penske két ausztrálja közül a furcsábbik tekintetű, aki egyébként az utcai pályák specialistájának is tekinthető,  bizonyult a sorsdöntő harmadik körben is a legjobbnak, és 1:17:9750-es idejével elhódította a rajtelsőséget. Mellőle Mike Conway indulhat, pontosabban indulhatna, de nem fog, mert rendkívüli motorcsere miatt tíz hellyel hátrébb zavarják a rajtrácson. Szerencsétlen angolnak a leintést követően a fél mezőnyhöz hasonlóan meggyűlt a baja a sikánnal, látszólag komoly sérüléseket összeszedve az autóján. A harmadik helyen Scott Dixon végzett, a negyedik pozíciót  Sebastien Bourdais kaparintotta meg, mögöttük az ötödik-hatodik helyen pedig Dario Franchitti és James Hinchcliffe  található, de Conway büntetésével ők is előre fognak jönni egy helyet holnap.

d.JPG

A kedélyek persze nem csitulnak, többek között Graham Rahal is aggodalmát fejezte ki sikán-kérdésben, miután nem csak személyesen tapasztalta meg annak hátulütőjét, hanem látta is kívülállóként többek között csóri Conway esését is. A Ganassi amerikai pilótája elmondta, hogy a kutya ott van elásva, amikor valaki nekihajt a lassítónak, akkor az megdobja az autót és egyenesen a vasúti sineken landol, ahonnan tovább pattan egyenesen a fal irányába. Dario Franchitti is megoldást sürget, szerinte még mindig túl nagy a sebesség azon a részen, ez okozta, hogy kapásból négy csapatnak kell elszámolnia komoly amortizációs költségekkel.

Érdekes kérdés ez, ha nincs sikán, akkor ott vannak a vasúti sínek, szóval sehogy sem pálya. Egy baltimore-i lakos ecsetelte tegnap twitteren, hogy simán át lehetett volna variálni a pálya azon részét, egy másik útszakasz beiktatásával. Remélhetőleg jövőre így lesz, már ha lesz 2013-ban baltimore-i futam egyáltalán. Na de ne szaladjunk ennyire előre, inkább várjuk meg a fejleményeket a mostani égető kérdésekkel kapcsolatban.

Grand Prix of Baltimore – rajtsorrend

VersenyzőCsapatIdőKülönbségForduló
1.  Will Power                  Team Penske1:17.9750Fast 6
 2.  Mike Conway *            AJ Foyt Racing1:18.5509+ 0.5759Fast 6
 3.  Scott Dixon          Chip Ganassi Racing1:18.6017+ 0.6267Fast 6
 4.  Sebastien Bourdais   Dragon Racing1:18.8500+ 0.8750Fast 6
 5.  Dario Franchitti     Chip Ganassi Racing1:18.9398+ 0.9648Fast 6
 6.  James Hinchcliffe    Andretti Autosport1:19.3101+ 1.3351Fast 6
 7.  Charlie Kimball *Chip Ganassi Racing1:19.3347Legjobb 12
 8.  Tony Kanaan      KV Racing1:19.6788Legjobb 12
 9.  Justin Wilson       Dale Coyne Racing1:20.3559Fast 6
10.  Bruno Junqueira*  SFHR1:20.3826Legjobb 12
11.  Ed Carpenter        Ed Carpenter Racing1:20.4968Legjobb 12
12.  Simon Pagenaud    Schmidt Hamilton Nincs mért köreLegjobb 12
13.  Ryan Hunter-Reay     Andretti Autosport1:21.71131-es csoport
14.  Ryan Briscoe         Team Penske1:18.88722-es csoport
15.  Alex Tagliani        Barracuda Racing1:22.26571-es csoport
16.  Helio Castroneves    Team Penske1:18.95332-es csoport
17.  Rubens Barrichello   KV Racing1:22.78511-es csoport
18.  Oriol Servia         Panther/DRR 1:19.33652-es csoport
19.  Takuma Sato*RLL Racing1:24.53951-es csoport
20.  Marco Andretti       Andretti Autosport1:19.41922-es csoport
21.  Simona de Silvestro* HVM Racing1:27.22261-es csoport
22.  James Jakes          Dale Coyne Racing1:19.54962-es csoport
23.  Graham Rahal         Chip Ganassi RacingNincs mért köre1-es csoport
24.  EJ Viso            KV Racing1:19.86312-es csoport
25.  JR Hildebrand       Panther RacingNincs mért köre2-es csoport
*tízhelyes büntetést kapnak motorcsere miatt

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy